Opening Feest! in Oost en West in Garmerwolde

19 februari 2020

Opening Feest! in Oost en West ind e Schoolkerk Garmerwolde

Op 28 februari opent de tentoonstelling Feest! In Oost en West in de Schoolkerk in Garmerwolde feestelijk haar deuren. Na een periode van intensieve verbouwing is de kerk van Garmerwolde straks weer klaar voor bezoek. In de toren is de tentoonstelling Feest! In Oost en West gerealiseerd, en op het groene kerkterrein opent Atelier AvecPlezier in het gloednieuwe ontvangstgebouw. Het hele kerkelijk complex van Garmerwolde functioneert na de opening onder de naam de Schoolkerk. Vanaf 29 februari is de Schoolkerk en de tentoonstelling Feest! In Oost en West ieder weekend van 10:00 tot 18:00 uur open voor publiek.

Concept SOGK

De Schoolkerk is een concept van de Stichting Oude Groninger Kerken. De stichting presenteert het kerkelijk complex van Garmerwolde als educatieve locatie; een plek die mensen en gedachten in beweging brengt. Je bent nooit te oud om te leren, en de Schoolkerk biedt dan ook een warm welkom aan jong en oud.

Feest! In Oost en West in Schoolkerk Garmerwolde

Landelijk project

De Feest-tentoonstelling maakt deel uit van het landelijke museale project ‘Feest! Weet wat je viert’ onder regie van Museum Catharijneconvent. Op elf samenwerkende locaties zijn Feest-tentoonstellingen te bezoeken, met als doel: Feest voor alle kinderen van Nederland. In de tentoonstelling in Garmerwolde staat het immaterieel erfgoed van religieuze feesten centraal.

Geopend vanaf 29 februari

Vanaf zaterdag 29 februari is de Schoolkerk en de tentoonstelling Feest! In Oost en West ieder weekend van 10:00 tot 18:00 uur open voor cultuurliefhebbers, toeristen en passanten. Zij kunnen de kerk en de tentoonstelling bezoeken en in het Atelier van AvecPlezier een kopje koffie of thee komen drinken, met huisgemaakt gebak of een andere lekkernij. De kerk is één van de open kerken van de stichting en is altijd toegankelijk.