MonteverdiDag in Groningen

10 januari 2020

MonteverdiSctratch

Onderdeel van deze MonteverdiDag is de MonteverdiScratch. Deze vindt plaats in de Remonstrantse kerk te Groningen. Onder leiding van de internationale topdirigent Giulio Prandi kunnen amateur-koorzangers delen uit de zelden uitgevoerde Messa a quatrro voci da cappella (SW 190) en Cantate Domino (SV 293), instuderen en op dezelfde dag presenteren. In het groeiend gezelschap dat zich intussen aangemeld heeft, missen we echter nog bassen en tenoren. Aan hen dan ook de oproep om zich aan te melden voor een onvergetelijke dag!

Meer info MonteverdiDag

Claudio Monteverdi 1567-1643
Messa a quattro voci da cappella SV 190
Cantate Domino SV 293
vrijdag 21 februari: 10.30-15.00 uur - Repetitie MonteverdiScratch
vrijdag 21 februari: 15.50-16.10 uur - Presentatie MonteverdiScratch
De voertaal is Engels.
Voor meer informatie, zie de link.

MonteverdiDag in Groningen - Lezing, concerten en een scratch

Op vrijdag 21 februari (opening 20 februari in De Oosterpoort) organiseert de Organisatie Oude Muziek (Utrecht) i.s.m. Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) de MonteverdiDag in Groningen, een minifestival rond Claudio Monteverdi, de schepper van virtuoze madrigalen en grootschalige vespers. Dit keer vindt deze jaarlijkse Componistendag niet alleen in Utrecht en Amsterdam plaats, maar voor het eerst ook in Groningen. Een unieke gelegenheid die financieel mogelijk is gemaakt door het Liet Loudonfonds.

De opening

Op donderdagavond 20 februari wordt het festival in De Oosterpoort ingeluid met een lezing door Krijn Koetsveld, artistiek leider van Le Nuove Musiche. Voorafgaand is er een concert door een studentenensemble van het Prins Claus Conservatorium, na afloop is er een hapje en een drankje.