Vier nieuwe projecten goedgekeurd

19 september 2019

Vier nieuwe projecten goedgekeurd

Vier nieuwe projecten, die zijn ingediend door gemeenten in het aardbevingsgebied en de provincie Groningen, zijn vandaag door het bestuur van het Nationaal Programma Groningen goedgekeurd. De projecten lopen uiteen van het ontwikkelen van scholingsprogramma’s tot plannen voor de herbestemming van de kerk in Garmerwolde. Hiervoor is in totaal bijna vier miljoen euro beschikbaar gesteld.

Gamenlijke kennis zorgt voor verbinding

Het EPI-kenniscentrum ontvangt € 425.000,- voor de ontwikkeling van scholingsprogramma’s over bijvoorbeeld aardbevingsbestendig (ver)bouwen, maatschappelijke dilemma’s en techniek. Met de bijdrage kunnen de activiteiten worden voortgezet tot 2024. Het kenniscentrum is een samenwerkingsverband van Alfa-college, Rijksuniversiteit Groningen en Hanzehogeschool en verzorgt kennisprogramma’s die de regio versterken.

Lees hier het hele bericht

Identiteit van het gebied

Het behouden en versterken van de identiteit van het gebied staat bij twee van de vier projecten centraal. De provincie Groningen heeft een aanvraag gedaan voor Stichting Oude Groninger Kerken. De stichting ontvangt € 210.000,- voor de herbestemming en verduurzaming van de kerk en de bijhorende vrijstaande toren in Garmerwolde.