Vertelwandelingen van Nuis naar Niebert en terug

11 september 2019

Vertelwandelingen van Nuis naar Niebert en terug

Op zaterdag 21 september en zaterdag 5 oktober organiseert Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) met medewerking van vertellers van Mien Westerkwartier twee ‘Vertelwandelingen’. Drie vertellers vertellen over ‘Gebeurtenissen in het Westerkwartier’. Zij doen dit op twee locaties en onderweg. Deze twee locaties zijn: de molen van Niebert, Molenweg 62 en de kerk van Nuis, Nieuweweg 29. De wandelingen worden georganiseerd in het kader van de expositie Natuurlijk licht met werk van fotograaf Omke Oudeman. Omke Oudeman was onlosmakelijk verbonden met Mien Westerkwartier als man van het eerste uur en als fotograaf.

Hoe gaat dat dan?

Info Mien Westerkwartier - mail

Op beide locaties wordt vanaf 14.30 uur (tot uiterlijk 16.30 uur) ieder half uur een verhaal verteld. De startplaats en starttijd voor de wandelaars is Museum ’t Rieuw, Oudeweg 17 Nuis om 14.00 uur (verzamelen om 13.45 uur parkeerplaats). De wandelaars kunnen ook een ‘enkele reis’ wandelen en met de Jan Plezier van en naar Niebert worden gebracht. Vertrek naar Niebert om 14.45 uur vanaf ‘t Rieuw. De afstand van ’t Rieuw naar de molen in Niebert is ruim 2 kilometer. De Vertelwandeling kan ook helemaal per Jan Plezier worden gemaakt. Ook dan is het vertrek 14.45 uur vanaf ’t Rieuw. De kosten voor de Vertelwandeling zijn € 2,50 en dit bedrag kan ter plekke worden voldaan. Graag vooraf opgeven via onderstaande mail.