Passanten bij de RCE in Amersfoort

10 september 2019

Fototeentoonstelling 'Passanten' bij de RCE in Amersfoort

Wie zijn toch die vrijwilligers die zich met hart en ziel inzetten voor kerken? Wat bindt ze, wat doen ze? Een antwoord hierop geeft fotograaf Taco Anema met de tentoonstelling ‘Passanten’, te zien van 16 september tot en met 10 oktober bij de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed in Amersfoort.

Passanten in Amersfoort

Passanten bij de RCE

Nationale kerkenaanpak

Het is niet geheel toevallig dat de tentoonstelling juist nu een plekje krijgt bij de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. De komende jaren zet de Rijksdienst zich samen met gemeenten, kerkeigenaren en vertegenwoordigers van erfgoed- en burgerorganisaties, met de Nationale Kerkenaanpak in voor een duurzame toekomst van kerkgebouwen. Een belangrijke pijler is publiekstoegankelijkheid. Hoe vaker een kerkgebouw open is, hoe meer mensen van al het moois dat het gebouw te bieden heeft kunnen genieten. Vrijwilligers spelen hierbij een belangrijke rol.