Het grootste Museum zoekt vrijwilligers voor Gronings erfgoed

09 september 2019

Het Grootste Museum zoekt vrijwilligers voor Gronings erfgoed

Met de opening van Het Grootste Museum van Nederland in 2017 zette Museum Catharijneconvent een belangrijke stap in het ontsluiten en toegankelijk houden van het unieke religieuze Nederlandse erfgoed. Een jaar na de start werden er drie nieuwe locaties toegevoegd. Zo maakten de afgelopen twee jaar al honderdduizenden mensen kennis met de bijzondere geschiedenis, magistrale architectuur en kunstwerken van de zestien aangesloten kerken en synagogen.

Gezocht vrijwilligers voor Gronings erfgoed

Het Grootste Museum van Nederland is met recht een succes te noemen. En wegens dit succes zijn we nu op zoek naar honderden vrijwilligers voor de leden van het grootste Museum in heel Nederland, maar ook voor de oude Groninger Kerken in Krewerd, Middelstum, Midwolde en Pieterburen. Elke vrijwilliger bieden we unieke secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo werk je bijvoorbeeld op de ´Grootste Werkplek´ van Nederland bij deze vier authentieke dorpskerken. Ze bewaren een groot aantal verborgen schatten als het meest prachtige houtsnijwerk, eeuwenoude schilderingen en een van de oudste, bespeelbare orgels in Nederland. Als vrijwilliger werk je mee aan de openstelling van dit bijzondere erfgoed en zet je de unieke gebouwen op de kaart.

Lees hier meer over de locaties en de vacatures

De lokale vrijwilligers zijn een belangrijke factor in het succesvol ontsluiten en toegankelijk houden van het religieuze erfgoed in deze vier authentieke dorpskerken, die zo kenmerkend zijn voor het Groninger landschap. Wij zoeken enthousiaste vrijwilligers, ‘meedenkers en doeners’, die samen met de huidige vrijwilligers nieuwe plannen ontwikkelen voor de vier leden van het Grootste Museum van Nederland in Groningen. Het citaat: ‘het geheel is meer dan de som van de delen’ gaat ook op in Groningen!