Hoort u het ook eens van een ander

07 augustus 2019

Hoort u het ook eens van een ander - 'Een kerk is een baken, een ankerpunt'

Hoewel ze niet gelovig is, heeft cultuurminister Ingrid van Engelshoven een speciale band met kerkgebouwen. Het zijn oriëntatiepunten, vertelt ze tijdens een wandeling van kerktoren naar kerktoren. (Interview: Gretha Pama NRC 7 augustus 2019)

Kerkwandelen

De vorige keer dat we elkaar spraken zaten we in haar kamer op het ministerie, allebei een rok aan en op hakken. Het gesprek ging over extra geld voor erfgoed: dit kabinet trekt 325 miljoen euro uit voor het behoud van erfgoed en monumenten, met name kerkgebouwen.

NRC 7 augustus 2019

Met minister Van Engelshoven

Vandaag draagt ze wandelschoenen en een rugzakje. Het is zaterdagmorgen, een paar weken geleden zei ze ja op het verzoek over dit onderwerp verder te praten „in een wandelinterview van kerk naar kerk”. Uit de mail van haar woordvoerder: „De minister is enthousiast, ze heeft al helemaal de route in haar hoofd.