Operatie ODE

15 mei 2019

Operatie ODE

Maandag 13 mei jl. werd de 50ste verjaardag van de Stichting Oude Groninger Kerken gevierd in de Der Aa-kerk in Groningen. Een van de onderdelen vormde de presentatie van de jubileumuitgave Ode aan de Groninger kerken. Het eerste exemplaar was voor René Paas, commissaris van de Koning van de Provincie Groningen. In de afgelopen periode stroomden de bestellingen bij de SOGK binnen en een aantal van deze bestellingen, circa 300 stuks, worden op vrijdag 17 mei a.s. opgehaald. De bestellers zijn zo’n 300 donateurs van de SOGK uit Stad en Ommeland en far beyond.

Metamorfose Kerkenkaart

Tussen 14.00 en 16.00 uur worden deze donateurs in de Der Aa-kerk verwacht. Zij worden ontvangen door de directeur van de SOGK Peter Breukink met een hapje en een drankje. De veelzijdige musicus Remko Wind zorgt voor de toepasselijke jaren 60 muziek. In de loop van de middag gaan de donateurs met de eigen ODE of in meerdere gevallen ODE’s weer op huis aan. En de SOGK zou de SOGK niet zijn als zij ook nog niet een kleine verrassing voor deze donateurs in petto heeft: de geheel vernieuwde Kerkenkaart.

Het meest succesvolle product van de SOGK: de Kerkenkaart onderging in de afgelopen tijd een totale metamorfose. En ‘we are proud to present’ het eerste exemplaar vrijdag tijdens deze bijeenkomst in de Der Aa-kerk. Een van onze donateurs is de gelukkige en mag het allereerste exemplaar uit handen van Peter Breukink in ontvangst nemen. De overige aanwezigen gaan natuurlijk niet naar huis met lege handen en krijgen ook een exemplaar mee.