Groninger kerken / Europees erfgoed

05 mei 2019

Groninger kerken / Europees erfgoed

Dit jaar vindt van 2 mei t/m 26 oktober in De Weem van Westeremden een bijzondere tentoonstelling van werk van Henk Helmantel plaats. Deze tentoonstelling sluit aan bij het 50 jarig bestaan van de Stichting Oude Groninger Kerken.

Er worden interieurs van kerken uit Groningen, maar ook uit andere delen van Nederland en uit West-Europa getoond, allen geschilderd door Henk Helmantel. Interieurs van veelal Romaanse kerken en kloosters. Kleine en intieme dorpskerken, maar ook het beroemde klooster Le Thoronet of de Dom van Speyer.

Website Henk Helmantel

Ook zijn er stillevens met vooral voorwerpen uit de Middeleeuwen te zien, maar ook met archeologische vondsten. Daarnaast zijn er sculpturen, meubels en gebruiksvoorwerpen te zien uit de Middeleeuwen en Renaissance.

Nieuwe uitgave - Museum Helmantel, gebouwd op schoonheid en traditie

Dit boek schenkt aandacht aan de schilderijen van Henk Helmantel en voert u aan de hand van een aantal rijk geïllustreerde artikelen mee door de geschiedenis van het bijzondere huis, langs middeleeuwse beelden en sobere voorwerpen waar je stil van wordt. Een cocktail van schoonheid en traditie.
Te koop via Art Revisited.com