Besluit B&B's achter kerk Onderdendam uitgesteld

15 december 2019

Besluit B&B's achter kerk Onderdendam uitgesteld

Het besluit om drie bed en breakfasts achter de gereformeerde kerk in Onderdendam te bouwen is uitgesteld. Of van uitstel afstel komt, is echter nog maar de vraag. Meerdere partijen en ook de wethouder vinden het van belang cultureel erfgoed te bewaren en ze juichen kleinschalige overnachtingsmogelijkheden in Het Hogeland alleen maar toe.

‘Je kent als burger de procedures en taal niet’

Benthem: ,,Kom eens bij ons langs en leg uit wat wij kunnen doen. Je kent als burger de procedures en de taal niet. Hoe kunnen jullie een besluit nemen zonder dat je alle meningen hebt gehoord? Kom bij ons op de koffie. Onze deur draait naar binnen.’’ Haar woorden en ook die van Onderdendamster Yfke Eijgelaar maakten zoveel indruk dat de raad de besluitvorming over de bouw van de bed en breakfasts uitstelde. Sommige raadsleden willen eerst een kijkje nemen bij de kerk.

Besluit uitgesteld - DvhN 12 december 2019

Bed en breakfasts welkom in Het Hogeland

Of van uitstel afstel komt, is echter nog maar de vraag. Meerdere partijen en ook de wethouder vinden het van belang cultureel erfgoed te bewaren en ze juichen kleinschalige overnachtingsmogelijkheden in Het Hogeland alleen maar toe. Dat de communicatie met bewoners zo slecht is gelopen wijt wethouder Eltjo Dijkhuis aan de voormalige gemeente Bedum en aan de naweeën van de herindeling.