21 november 2019

Wie jarig is trakteert

Peter Breukink, directeur Stichting Oude Groninger Kerken, plant vrijdag de eerste boom aan en overhandigt het cadeau vervolgens symbolisch aan Marco Glastra, directeur Het Groninger Landschap.

Wie jarig is trakteert

Wie jarig is trakteert. De Stichting Oude Groninger Kerken doet vijftig fruitbomen cadeau aan Het Groninger Landschap, omdat de stichting vijftig jaar bestaat. De fruitbomen worden vrijdag geplant op het terrein van voormalig steenfabriek Rusthoven in Wirdum.

Wie jarig is trakteert - DvhN

Het Groninger Landschap is sinds dit jaar eigenaar van het gebied. Rusthoven is de enige nog overgebleven steenfabriek met ringoven in de provincie Groningen. Het ligt op een steenworp afstand van de gelijknamige borg Rusthoven en Landgoed Ekenstein.