Presentatie De Schoolkerk

11 november 2019

Presentatie De Schoolkerk

Begin 2020 opent in Garmerwolde de eerste Schoolkerk van Nederland. De Schoolkerk is een concept van de Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK), waarin verschillende educatieve activiteiten worden ondergebracht. De Schoolkerk gaat in maart spectaculair van start met de tentoonstelling Feest! In Oost en West in de kerk en toren van Garmerwolde. Deze kerk en toren maken deel uit van het bezit van de SOGK.

De Schoolkerk

Het nieuwe concept Schoolkerk wordt door de SOGK gepresenteerd tijdens een bijeenkomst voor het onderwijs op woensdag 20 november. Het thema van de bijeenkomst is ‘De klas als minisamenleving’. De identiteit van scholen(verenigingen) en levensbeschouwing in de klas staan deze middag centraal.

Lees hier het hele bericht

De Schoolkerk wordt het brandpunt van het educatieve werk van de stichting, met een website (www.schoolkerk.nl), programma’s voor verschillende klassen en lesmateriaal. Het aanbod van de Schoolkerk zal in de komende jaren uitbreiden met verschillende educatieve activiteiten. Educatie in de breedste zin van het woord, voor kinderen én volwassenen.