René Paas plant eerste gouden boom

14 oktober 2019

René Paas plant eerste gouden boom

In mei 2019 heeft de Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) het Gouden Bomenfonds in het leven geroepen. Stichting J.B. Scholtenfonds gaf eind september een vliegende start aan dit fonds door een bijdrage van € 100.000,-. Met dit nieuwe Gouden Bomenfonds wil de SOGK de kwaliteit van het groen op de historische kerkhoven van de SOGK continueren en indien noodzakelijk herstellen. Als markering van de start van de nu mogelijk geworden werkzaamheden, plant René Paas in zijn hoedanigheid van voorzitter van het Scholtenfonds op 28 oktober om 16.00 uur een ‘eerste’ boom op het kerkhof van Losdorp.

Eerste gouden boom

Deze ‘eerste’ boom is de concretisering van de boomvoucher die Groenvoorziening Van der Werf aanbood tijdens de jubileumviering van de SOGK in mei 2019. Deze voucher wordt nu besteed door de aanplant van een Fagus sylvatica Dawyck Gold (Gele Zuilbeuk) op het kerkhof van de kerk van Losdorp (een van de kerken van de Stichting). Hiermee krijgt het Gouden Bomenfonds een mooie gouden start!

Lees het hier allemaal

Met de bijdrage van € 100.000 erkent J.B. Scholtenfonds het belang van het herstel van deze unieke historische kerkhoven en geeft hiermee de wens te kennen hieraan een bijdrage te leveren. De SOGK kan met deze bijdrage de komende twee jaar veel projecten realiseren.