Lezing Stichting Oude Groninger Kerken

08 oktober 2019

Denk mee over de geschiedenis van de Stichting Oude Groninger Kekren

Op donderdag 24 oktober 19.30 uur verzorgt Eelco van Es een lezing in de remonstrantse kerk, het kantoor van de Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) met de titel: ‘Denk mee over de geschiedenis van de Stichting Oude Groninger Kerken’. Deze lezing is een activiteit in het Jubileumjaar 2019 van de SOGK. Eelco van Es heeft zich de afgelopen periode op verzoek verdiept in de geschiedenis en ideeën van de nu vijftigjarige Stichting.

Lezing SOGK

De Stichting Oude Groninger Kerken, die in 2019 haar halve-eeuwfeest viert, kent vele geschiedenissen. Het ligt er maar net aan wie je het vraagt wat er eigenlijk gebeurd is. De weg die we hier kiezen voert ons langs enkele mensen die zich voor de Stichting hebben ingezet, en wat belangrijk voor hen is geweest.

Aanmelden via de mail

Steensma, Hangelbroek, De Olde, Breukink en Bekooy. Wat betekenen deze namen voor u? Denk mee over de geschiedenis - het verleden en de toekomst - van de Stichting Oude Groninger Kerken. Dat is geen eenvoudige zaak maar de moeite waard! Vele mensen hebben zich de afgelopen vijftig jaar voor de Stichting ingezet. Wat verbindt deze mensen? Hoe verhouden ze zich tot onze kerken?’

De details van de lezing
Datum: donderdag 24 oktober 2019