Tijdschrift Groninger Kerken - januari 2019

10 januari 2019

Het januarinummer van het tijdschrift Groninger kerken staat op punt van verschijnen - wilt u dit nummer ook ontvangen? Dan is het nu hoog tijd geworden om donateur van de Stichting Oude Groninger Kerken te worden. Dan valt dit nummer binnenkort ook bij u op de deurmat! Word nu donateur en geef nieuwe betekenis aan oude kerken, samen met ons! En: de index Groninger kerken is ook helemaal vernieuwd. Zo kunt u ook oude artikelen nog eens inzien.

Inhoud januarinummer 2019

Eelco van Es mens en steen. Vijftig jaar Stichting Oude Groninger Kerken
De Stichting Oude Groninger Kerken, die in 2019 haar halve-eeuwfeest viert, kent vele geschiedenissen. Het is maar wie je wilt vragen wat er eigenlijk gebeurd is. De weg die we hier kiezen voert ons langs enkele mensen die zich voor de Stichting hebben ingezet, en wat belangrijk voor hen is geweest.
De Stichting
Interview · Educatie · Excursies · Mediatheek · Winkel · Nieuws · De kerk als podium · Werk in uitvoering · Jubileum: Vijftig jaar bakens van betekenis

Word nu ook donateur en mis niets meer!

Omslag (uitsnede): Bjarne Kristensen, voorzitter van de Stichting Oude Groninger Kerken, en Regnerus Steensma leidden op 21 februari 1970 K.J. Keuning, de duizendste donateur, rond bij de kerk van Obergum. Foto Persfotobureau D. van der Veen, Groninger Archieven (2290-4421).

Index tijdschrift Groninger Kerken

Al sinds 1969 levert Groninger Kerken ieder kwartaal een tijdschrift van formaat af. Ook oude nummers zijn vandaag de dag nog het lezen waard. Deze index maakt het voor u eenvoudig om in het rijke archief van Groninger Kerken een artikel te vinden dat u interesseert.
Index Groninger Kerken