Ingebruikname Van Oeckelen orgel kerk Garmerwolde

29 januari 2019

Begin september 2016 werd met de restauratie van het Van Oeckelen orgel in de kerk van Garmerwolde gestart en na twee jaar restaureren vieren we op 8 februari met een feestelijk bijeenkomst het gereedkomen van deze uitgebreide restauratie vieren. Vanaf dan is het dit orgel in de kerk van Garmerwolde weer in volle glorie te beluisteren en te bewonderen. Orgeladviseur Peter van Dijk en het team van Mense Ruiter Orgelmakers tekenden voor dit omvangrijke werk.

Orgel pico bello in orde!

De eerste fase is al in 1996-1998 uitgevoerd. Sindsdien wachtte het orgel op uitvoering van de laatste restauratie. De jongste werkzaamheden, waarmee in september 2016 een begin werd gemaakt, bestonden onder andere uit herstel van de orgelkas, snijwerk, windvoorziening, het pijpwerk en de speeltafel.

Lees hier meer

Bij interieurwerkzaamheden in 2013/14 is de orgelkast opnieuw geschilderd door Veldman&Veltman op basis van een door dat bedrijf in 2012 uitgevoerd kleurenonderzoek.