Warm winterwandelen op het Hogeland

19 januari 2019

Waarom zou je voor een winterse wandeling een van de meest open delen van het land uitzoeken? Een rondje Wetsinge-Reitdiep is niet alleen lekker uitwaaien, maar blijkt ook onverwacht warm. Letterlijk en figuurlijk.

Kerkje Klein Wetsinge

Het gerestaureerde kerkje van Klein Wetsinge staat er piekfijn bij. De spits wijst hoog de hemel in, de deur staat uitnodigend open. Binnen is het warm. Koffie, bier en appeltaart staan klaar, uit het keukentje komen goede geuren aangewaaid. Vijf jaar geleden werden Inez en Nicolaas Geenen instant verliefd op het pand.

Warm winterwandelen op het Hogeland

De Stichting Oude Groninger kerken heeft nog een stuk of 90 historische kerken onder haar hoede, op de mooiste plekjes van de provincie. Geenen kan zich niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die net als zij en haar man een nieuwe functie aan zo'n kerkgebouw willen geven. "Het is hard werken maar we krijgen er zo veel voor terug.
(Trouw zaterdag 19 januari 2019 Annemarie Bergfeld tekst en foto's)