Kerstwandeling 26 december 2018

06 december 2018

Op tweede kerstdag woensdag 26 december organiseert Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) voor de achtste keer een begeleide kerstwandeling door de stad Groningen. Deze middag wandelt u onder leiding van een deskundige gids door de binnenstad van Groningen in kersttooi.

Groningen 1969 - 2019

Het programma start om 14.00 uur in de remonstrantse kerk, het kantoor van de SOGK met een korte inleiding gevolgd door de wandeling en we sluiten de middag hier ook weer af met een kort kerstconcert.

Lees hier meer over de kerstwandeling

Het thema van de wandeling is dit jaar: Groningen 1969 – 2019 – 50 jaar SOGK. In 2019 is het vijftig jaar geleden dat de SOGK werd opgericht door een groep zeer betrokken en gemotiveerde mensen, in een tijd waarin vele kerken bedreigd werden door ernstig en onaanvaardbaar verval. Hoe zag de stad er in 1969 uit en zijn er sindsdien ook kerken verdwenen dan wel gebouwd? En trouwens hoe zag de wereld er toen eigenlijk uit? De wandelaars ontdekken het deze middag.