Kerk Thesinge uitgebreid in De Dertien Dorpen

05 november 2018

Onze Kloosterkerk Thesinge in de hoofdrol - De Dertien Dorpen OOG Radio & Televisie. In deze aflevering zijn we in het dorp Thesinge. Daar leidt Haye van den Oever ons rond en vertelt over de historie van het dorp, en we spreken met inwoners over hun dorp.

Dertien Dorpen

Vanaf 1 januari 2019 gaan Groningen Haren en Ten Boer samen verder als één gemeente. In de serie De Dertien Dorpen bezoeken we elke week één van de dorpen van de huidige gemeenten Haren en Ten Boer.

Kloosterkerk Thesinge uitgebreid aan bod

Maandag 5 november was Thesinge aan de beurt en onze Kloosterkerk kwam uitgebreid in beeld. In de eerste aflevering waren we in Garmerwolde waar Henk Vliem van alles verteld heeft over de geschiedenis van het dorp. En we gingen op bezoek bij verschillende Garmerwoldsters om dit dorp te leren kennen.