Landelijke Natuurwerkdag in Westernieland

09 oktober 2018

Op zaterdag 3 november is de jaarlijkse Landelijke Natuurwerkdag. Op deze dag geven vrijwilligers in het hele land het landschap op diverse locaties een onderhoudsbeurt. Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) doet ieder jaar mee met een kerkhof of kerkterrein. Dit jaar is gekozen voor het kerkhof van Westernieland en kunt hier van 10.00 - 15.00 uur de handen uit de mouwen steken.

Werkzaamheden

Enkele jaren gelden zijn er tijdens de Natuurwerkdag verschillende werkzaamheden verricht en er is volop gesnoeid. Inmiddels is het groen weer flink teruggegroeid. Er kan weer flink worden gesnoeid en rond het hele kerkhof kan veel opslag verwijderd worden. We hopen er met z'n allen een gezellige en zichtbaar nuttige dag van te maken. Voor koffie, thee en een stevige lunch wordt gezorgd!

Lees hier meer en meld je aan

Via de website kan men zich aanmelden. Landschapsbeheer Groningen zorgt voor de begeleiding en materialen op deze dag, maar men mag ook zelf (niet gemotoriseerde) materialen meenemen.