Wandkleed op reis

03 januari 2023

Tijdens de culturele manifestatie Bitterzoet Erfgoed (hiermee werd regionaal en nationaal aandacht gevraagd voor het slavernijverleden in de stad en provincie Groningen) hebben wij samen met ruim 600 vrijwilligers een prachtig wandkleed gecreëerd van 2,5 x 35 meter en daarbij gebruik gemaakt van verschillende handwerktechnieken. Dit bijzondere wandkleed werd ontworpen door kunstenares Hedy Tjin en verbeeldt de sporen van het slavernijverleden. Het unieke kunstwerk gaat nu op reis...

Bitterzoet erfgoed detail kunstwerk

Eerste stop: kerk Eenrum

Afgelopen juni is de laatste steek gezet en nu gaat het wandkleed op reis door de provincie. Op deze manier kunnen nóg meer mensen genieten van dit bijzondere kunstwerk. Het wandkleed zal van 13 januari tot 26 februari als eerste te zien zijn in onze kerk in Eenrum. Na een aantal weken gaat de reis verder, op naar de volgende kerk. Tijdens Keti Koti (nationale herdenking afschaffing slavernij) op 1 juli, zal het wandkleed terugkeren naar de plek waar het is ontstaan: onze Akerk in Groningen.